Uczniowie klas I LO G, I T G, I T SP !
Proszę Was założenie sobie kont na portalu dlaucznia.pl Znajdziecie tam bazę materiałów do Waszego podręcznika do języka angielskiego. Wybierzcie język angielski i powtórzcie dostępny materiał o czasach gramatycznych teraźniejszych (Present Simple, Continuous, Perfect) oraz przeszłych (Past Simple, Continuous, Perfect) oraz wykonajcie dostępne na portalu ćwiczenia. Klasę I LOG proszę dodatkowo o powtórzenie i wykonanie ćwiczeń z mową zależną Reported Speech. Pamiętajcie, że po powrocie do szkoły czekają Was sprawdziany: klasy I TG I I TP z tabelki czasowników nieregularnych a klasę ILOG – z mowy zależnej.
Uczniowie klasy I BSIS !
Proszę Was o zapoznanie się ze słownictwem z podręcznika ze str.35 (akapit zatytułowany Jobs in the house), wpisanie słówek do zeszytów przedmiotowych oraz wykonanie zadań 1, 3, 5, 6 na str.110 w podręczniku.
Przypominam również o zadanym projekcie/prezentacji o Irlandii i św. Patryku dla osób chętnych. W razie jakichkolwiek pytań możecie skontaktować się ze mną za pośrednictwem szkoły lub poprzez Messenger.
Pozdrawiam Was
Renata Trzepańska
Materiały dla klasy I LO SP lekcja_1703_st_patrics_day_1.docx
Materiały dla klasy II LO lekcja_1703_st_patrics_day_2.docx
Materiały dla klasy III LO lekcja_1703_st_patrics_day_3.docx
zadanie_do_dzialu_8__slownictwo.docx
Dla klasy II LO Temat: Strona bierna. strona_bierna_budowa_i_uzycie.doc
Proszę o przypomnienie sobie zasad i budowy strony biernej. Wykonajcie ćwiczenie które wam przesłałam jako pracę domową. Nie przesyłamy, jest to utrwalenie wiadomości.
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo, które pomagają w powtarzaniu materiału do matury.
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje?fbclid=IwAR25BJ8NSdTYersXxrD5834loGQVs_tn6oNHh5ZlNC32FpUFTwSruD0jaMk
Pozdrawiam i życzę zdrówka
Ania Baron
Dla klasy II LO Temat: Kultura- słownictwo 1_cwiczenie_z_poznanym_slownictwem_z_dzialu_9_jako_praca_domowa.docx
Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning
Witam serdecznie i pozdrawiam.
Proszę o zapoznanie się ze słownictwem z działu 9 Kultura. Wykonajcie ćwiczenia z dwóch pierwszych stron tego działu.
Przesyłam wam również ćwiczenie.
Wykonajcie ćwiczenie z poznanym słownictwem z działu 9 jako pracę domową. Nie przesyłamy, jest to utrwalenie wiadomości.
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo, które pomagają w powtarzaniu materiału do matury.
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje?fbclid=IwAR25BJ8NSdTYersXxrD5834loGQVs_tn6oNHh5ZlNC32FpUFTwSruD0jaMk
Pozdrawiam i życzę zdrówka
Ania Baron
Dla klasy III LO Temat: Kultura- słownictwo 1_cwiczenie_z_poznanym_slownictwem_z_dzialu_9_jako_praca_domowa_1.docx
Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning
Witam serdecznie i pozdrawiam.
Proszę o zapoznanie się ze słownictwem z działu 9 Kultura. Wykonajcie ćwiczenia z dwóch pierwszych stron tego działu.
Przesyłam wam również ćwiczenie.
Wykonajcie ćwiczenie z poznanym słownictwem z działu 9 jako pracę domową. Nie przesyłamy, jest to utrwalenie wiadomości.
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo, które pomagają w powtarzaniu materiału do matury.
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje?fbclid=IwAR25BJ8NSdTYersXxrD5834loGQVs_tn6oNHh5ZlNC32FpUFTwSruD0jaMk
Pozdrawiam i życzę zdrówka
Ania Baron
Dla klasy I LOp Temat: Sports
Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning
Witam serdecznie i pozdrawiam.
Proszę o zapoznanie się ze słownictwem z działu 5 Sports. Przepiszcie słownictwo i przetłumaczcie, oraz wykonajcie ćwiczenia od 1 - 5 ze strony 81 w podręczniku.
Jako pracę domową uczymy się nowo-poznanego słownictwa ze str. 81
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo, które pomagają w powtarzaniu materiału.
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje?fbclid=IwAR25BJ8NSdTYersXxrD5834loGQVs_tn6oNHh5ZlNC32FpUFTwSruD0jaMk
Pozdrawiam i życzę zdrówka
Ania Baron
Klasa II BSIS Życie sławnych ludzi dział 7 E I
Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning
Witam serdecznie i pozdrawiam.
Proszę o powtórne przeczytanie i przypomnienie sobie opracowanego wspólnie tekstu ze strony 72 oraz wykonanie ćwiczenia 3 ze str 72 i 4 ze strony 73 jako pracę domową. Nie przesyłamy, jest to utrwalenie wiadomości.
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo.
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje?fbclid=IwAR25BJ8NSdTYersXxrD5834loGQVs_tn6oNHh5ZlNC32FpUFTwSruD0jaMk
Pozdrawiam i życzę zdrówka
Ania Baron
Dla klasy III BSI Dział 9 C - Temat: Praca dla nastolatków
Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning
Witam serdecznie i pozdrawiam.
Proszę o zapoznanie się ze słownictwem z działu 9 C Jobs for teenagers.
Przeczytajcie tekst ze strony 90 a następnie wykonajcie ćwiczenia do tekstu 3 i 4 ze strony 90, słownictwo z ćwiczenia 4 tłumaczymy. Odpowiedzi i tłumaczenie zapiszcie w zeszycie jako pracę domową, jest to utrwalenie wiadomości.
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo.
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje?fbclid=IwAR25BJ8NSdTYersXxrD5834loGQVs_tn6oNHh5ZlNC32FpUFTwSruD0jaMk
Pozdrawiam i życzę zdrówka
Ania Baron
I LO 19.03. 2020
Temat: Zastosowanie słownictwa związanego ze sportem. Dział 5A
Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning
Proszę o powtórzenie i utrwalenie słownictwa z działu 5A Sport, poprzez wykonanie ćwiczeń ze stron 68-69 w zeszycie ćwiczeń. Uczymy się słówek ze słowniczka 5A na stronie 94 w podręczniku.
Otwórzcie sobie konto ucznia na platformie wydawnictwa Nowa era Dlaucznia dla szkoły ponadpodstawowej. Są tam materiały przeznaczone do nauki domowej.
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo. https://www.gov.pl/
Pozdrawiam i życzę zdrówka
Ania Baron
Klasa II LO 19.03.
Temat: Feelings – uczucia. Dział 9
Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning .
Proszę przepisać i przetłumaczyć słownictwo z ćwiczeń 1 i 5 str. 87.
Następnie przeczytajcie tekst str. 86 i odpowiedzcie na pytania z ćwiczeń 1 i 2 str. 87.
Prace zapisujemy w zeszytach.
Otwórzcie sobie konto ucznia na platformie e-Desk wydawnictwo Pearson. Są tam materiały przeznaczone do nauki domowej.
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo. https://www.gov.pl/
Pozdrawiam i życzę zdrówka
Ania Baron
Klasa III LO 19.03. 2020
Temat: Ćwiczenia utrwalające słownictwo i zwroty związane z kulturą.
Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning
Proszę o zapoznanie się ze słownictwem ze stron 144-145 z działu 9 Kultura. Wykonajcie ćwiczenia z tego działu str. 144-145.
Otwórzcie sobie konto ucznia na platformie e-Desk wydawnictwo Pearson. Są tam materiały przeznaczone do nauki domowej.
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo, które pomagają w powtarzaniu materiału do matury.
https://www.gov.pl/
Pozdrawiam i życzę zdrówka
Ania Baron
Klasa III BSI j. angielski zawodowy 19.03. 2020
Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning
Proszę o zapoznanie się z podanym słownictwem, zapisanie do zeszytu i przetłumaczenie na język polski. Po powrocie będzie kartkówka ze znajomości słownictwa i test.
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo. https://www.gov.pl/
Engine-
Gearbox-
Steering-
Suspension-
Rear axles-
Fuel tank-
Drive shaft-
Distance-
model-
driver-
long-
towing-
schedule-
filter-
coolant-
turns-
pressure-
wheel-
power-
Kolejne lekcje
Kl. I BSIS
Zapiszcie w zeszytach temat:
Topic: Konstrukcja „have to/ don’t have to”.
have to – musieć
don’t have to – nie musieć
Odmiana:
I have to I don’t have to
You have to You don’t have to
He has to He doesn’t have to
She has to She doesn’t have to
It has to It doesn’t have to
We have to We don’t have to
You have to You don’t have to
They have to They don’t have to
Użycie w zdaniach:
I have to tidy my bedroom. – Muszę posprzątać mój pokój.
He doesn’t do the ironing. – On nie musi prasować.
Przeczytajcie informacje o tym zagadnieniu gramatycznym w podręczniku na str.131, prawa kolumna , nr 2.2 i wykonajcie zad. 1, str.131 (prawa kolumna)
Kl. I LO G
Topic: Skills review 3.
W ramach powtórzenia materiału z rozdziału 3 zróbcie zadania z podręcznika 1,2,3,4,5 str.56 oraz 6 str.57 ( w późniejszym terminie wyślę wam klucz odp, abyście mogli sobie sprawdzić)
KL. I TG, I T SP
Topic; Does school prepare you for the world of work? - rozumienie teksu o szkole i pracy.
Przeczytajcie tekst w podręczniku, str.51, zapoznajcie się ze słownictwem do tekstu na str.60 (środkowa kolumna zatytułowana Reading pp.50-51),wybierzcie jedną z osób z tekstu (Lydia, Sophia, Daniela, Paul, Dahn, Aslan), przetłumaczcie je wypowiedź i tłumaczenie wpiszcie pod tematem.