Uczniowie klas I LO G, I T G, I T SP !

Proszę Was założenie sobie kont na portalu dlaucznia.pl  Znajdziecie tam bazę materiałów do Waszego podręcznika do języka angielskiego. Wybierzcie język angielski i powtórzcie dostępny materiał o czasach gramatycznych teraźniejszych (Present Simple, Continuous, Perfect) oraz przeszłych (Past Simple, Continuous, Perfect) oraz wykonajcie dostępne na portalu ćwiczenia. Klasę I LOG  proszę dodatkowo o powtórzenie i wykonanie ćwiczeń z mową zależną Reported Speech. Pamiętajcie, że po powrocie do szkoły czekają Was sprawdziany: klasy I TG I I TP  z tabelki czasowników nieregularnych a klasę ILOG – z mowy zależnej.

Uczniowie klasy I BSIS !

 Proszę Was o zapoznanie się ze słownictwem z podręcznika ze str.35 (akapit zatytułowany Jobs in the house), wpisanie słówek do zeszytów przedmiotowych oraz wykonanie zadań 1, 3, 5, 6 na str.110 w podręczniku.

Przypominam również o zadanym projekcie/prezentacji o Irlandii  i św. Patryku dla osób chętnych. W razie jakichkolwiek pytań możecie skontaktować się ze mną za pośrednictwem szkoły lub poprzez Messenger.

Pozdrawiam Was

Renata Trzepańska


 

Materiały dla klasy I LO SP lekcja_1703_st_patrics_day_1.docx

Materiały dla klasy II LO lekcja_1703_st_patrics_day_2.docx

Materiały dla klasy III LO lekcja_1703_st_patrics_day_3.docx

                                             zadanie_do_dzialu_8__slownictwo.docx


Dla klasy II LO Temat: Strona bierna. strona_bierna_budowa_i_uzycie.doc

Proszę o przypomnienie sobie zasad i budowy strony biernej. Wykonajcie ćwiczenie które wam przesłałam jako pracę domową. Nie przesyłamy, jest to utrwalenie wiadomości.
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo, które pomagają w powtarzaniu materiału do matury.
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje?fbclid=IwAR25BJ8NSdTYersXxrD5834loGQVs_tn6oNHh5ZlNC32FpUFTwSruD0jaMk
Pozdrawiam i życzę zdrówka smile
Ania Baron

Dla klasy II LO Temat: Kultura- słownictwo 1_cwiczenie_z_poznanym_slownictwem_z_dzialu_9_jako_praca_domowa.docx
Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning coolsealed
Witam serdecznie i pozdrawiam.
Proszę o zapoznanie się ze słownictwem z działu 9 Kultura. Wykonajcie ćwiczenia z dwóch pierwszych stron tego działu.
Przesyłam wam również ćwiczenie.
Wykonajcie ćwiczenie z poznanym słownictwem z działu 9 jako pracę domową. Nie przesyłamy, jest to utrwalenie wiadomości.
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji. 
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo, które pomagają w powtarzaniu materiału do matury.
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje?fbclid=IwAR25BJ8NSdTYersXxrD5834loGQVs_tn6oNHh5ZlNC32FpUFTwSruD0jaMk
Pozdrawiam i życzę zdrówka smile
Ania Baron

Dla klasy III LO Temat: Kultura- słownictwo 1_cwiczenie_z_poznanym_slownictwem_z_dzialu_9_jako_praca_domowa_1.docx
Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning coolsealed
Witam serdecznie i pozdrawiam.
Proszę o zapoznanie się ze słownictwem z działu 9 Kultura. Wykonajcie ćwiczenia z dwóch pierwszych stron tego działu.
Przesyłam wam również ćwiczenie.
Wykonajcie ćwiczenie z poznanym słownictwem z działu 9 jako pracę domową. Nie przesyłamy, jest to utrwalenie wiadomości.
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji. 
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo, które pomagają w powtarzaniu materiału do matury.
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje?fbclid=IwAR25BJ8NSdTYersXxrD5834loGQVs_tn6oNHh5ZlNC32FpUFTwSruD0jaMk
Pozdrawiam i życzę zdrówka smile
Ania Baron

Dla klasy I LOp Temat: Sports
Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning coolsealed
Witam serdecznie i pozdrawiam.
Proszę o zapoznanie się ze słownictwem z działu 5 Sports. Przepiszcie słownictwo i przetłumaczcie, oraz wykonajcie ćwiczenia od 1 - 5 ze strony 81 w podręczniku.
Jako pracę domową uczymy się nowo-poznanego słownictwa ze str. 81
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo, które pomagają w powtarzaniu materiału.
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje?fbclid=IwAR25BJ8NSdTYersXxrD5834loGQVs_tn6oNHh5ZlNC32FpUFTwSruD0jaMk
Pozdrawiam i życzę zdrówka smile
Ania Baron

Klasa II BSIS Życie sławnych ludzi dział 7 E I

Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning coolsealed
Witam serdecznie i pozdrawiam.
Proszę o powtórne przeczytanie i przypomnienie sobie opracowanego wspólnie tekstu ze strony 72 oraz wykonanie ćwiczenia 3 ze str 72 i 4 ze strony 73  jako pracę domową. Nie przesyłamy, jest to utrwalenie wiadomości.
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo.
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje?fbclid=IwAR25BJ8NSdTYersXxrD5834loGQVs_tn6oNHh5ZlNC32FpUFTwSruD0jaMk
Pozdrawiam i życzę zdrówka smile
Ania Baron

Dla klasy III BSI Dział 9 C - Temat: Praca dla nastolatków
Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning coolsealed
Witam serdecznie i pozdrawiam.
Proszę o zapoznanie się ze słownictwem z działu 9 C Jobs for teenagers. 
Przeczytajcie tekst ze strony 90 a następnie wykonajcie ćwiczenia do tekstu 3 i 4 ze strony 90, słownictwo z ćwiczenia 4 tłumaczymy. Odpowiedzi i tłumaczenie zapiszcie w zeszycie jako pracę domową, jest to utrwalenie wiadomości.
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo.
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje?fbclid=IwAR25BJ8NSdTYersXxrD5834loGQVs_tn6oNHh5ZlNC32FpUFTwSruD0jaMk
Pozdrawiam i życzę zdrówka smile
Ania Baron


I LO 19.03. 2020

Temat: Zastosowanie słownictwa związanego ze sportem. Dział 5A

Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning 

Proszę o powtórzenie i utrwalenie słownictwa z działu 5A Sport, poprzez wykonanie ćwiczeń ze stron 68-69 w zeszycie ćwiczeń. Uczymy się słówek ze słowniczka 5A na stronie 94 w podręczniku.

Otwórzcie sobie konto ucznia na platformie wydawnictwa Nowa era Dlaucznia dla szkoły ponadpodstawowej. Są tam materiały przeznaczone do nauki domowej.

W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo. https://www.gov.pl/
Pozdrawiam i życzę zdrówka 
Ania Baron


Klasa II LO 19.03.

Temat: Feelings – uczucia. Dział 9

Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning  .

Proszę przepisać i przetłumaczyć słownictwo z ćwiczeń 1 i 5 str. 87.

Następnie przeczytajcie tekst str. 86 i odpowiedzcie na pytania z ćwiczeń 1 i 2 str. 87.

Prace zapisujemy w zeszytach.

Otwórzcie sobie konto ucznia na platformie e-Desk  wydawnictwo Pearson. Są tam materiały przeznaczone do nauki domowej.

W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo. https://www.gov.pl/
Pozdrawiam i życzę zdrówka  
Ania Baron

 

Klasa III LO 19.03. 2020

Temat: Ćwiczenia utrwalające słownictwo i zwroty związane z kulturą.

Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning 

Proszę o zapoznanie się ze słownictwem ze stron 144-145 z działu 9 Kultura. Wykonajcie ćwiczenia z tego działu str. 144-145.
Otwórzcie sobie konto ucznia na platformie e-Desk  wydawnictwo Pearson. Są tam materiały przeznaczone do nauki domowej.
W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.
Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo, które pomagają w powtarzaniu materiału do matury.
https://www.gov.pl/ 
Pozdrawiam i życzę zdrówka 
Ania Baron


Klasa III BSI j. angielski zawodowy 19.03. 2020

Dzień dobry, Hi, Hello, Good morning 

Proszę o zapoznanie się z podanym słownictwem, zapisanie do zeszytu i przetłumaczenie na język polski. Po powrocie będzie kartkówka ze znajomości słownictwa i test.

W razie pytań jestem do waszej dyspozycji.

Korzystajcie również ze stron udostępnionych przez ministerstwo. https://www.gov.pl/

Engine-

Gearbox-

Steering-

Suspension-

Rear axles-

Fuel tank-

Drive shaft-

Distance-

model-

driver-

long-

towing-

schedule-

filter-

coolant-

turns-

pressure-

wheel-

power-


Kolejne lekcje

Kl. I BSIS

Zapiszcie w zeszytach temat: 

Topic: Konstrukcja „have to/ don’t have to”.

have to – musieć

don’t  have to – nie musieć

Odmiana:

I have to                         I don’t have to

You have to                   You don’t have to

He has to                        He doesn’t have to

She has to                      She doesn’t have to

It has to                          It doesn’t have to

We have to                    We don’t have to

You have to                   You don’t have to

They have to                 They don’t have to

Użycie w zdaniach:

I have to tidy my bedroom. – Muszę posprzątać mój pokój.

He doesn’t  do the ironing. – On nie musi prasować.

Przeczytajcie informacje o tym zagadnieniu gramatycznym w podręczniku na str.131, prawa kolumna , nr 2.2 i wykonajcie zad. 1, str.131 (prawa kolumna)

Kl. I LO G

Topic: Skills review 3.

W ramach powtórzenia materiału z rozdziału 3 zróbcie zadania z podręcznika 1,2,3,4,5 str.56 oraz 6 str.57 ( w późniejszym terminie wyślę wam klucz odp, abyście mogli sobie sprawdzić)

 

 KL. I TG, I T SP

Topic; Does school prepare you for the world of work? - rozumienie teksu o szkole i pracy.

Przeczytajcie tekst w podręczniku, str.51, zapoznajcie się ze słownictwem do tekstu na str.60 (środkowa  kolumna zatytułowana Reading pp.50-51),wybierzcie jedną z osób z tekstu (Lydia, Sophia, Daniela, Paul, Dahn, Aslan), przetłumaczcie je wypowiedź i tłumaczenie wpiszcie pod tematem.