KL. I T SP
Zadania do wykonania w zeszycie: Interpretacja tekstu – str.301-305 (podręcznik- zestaw 1 i 2).
KL. I T G
Zadania do wykonania w zeszycie: Czytanie ze zrozumieniem – str.185-188
(podręcznik).
KL. II BSIS
Na podstawie ostatnio omawianej lektury: B. Prus „Z legend dawnego Egiptu”
oceń postaci (Horus, Ramzes) – który z nich bardziej nadawał się na władcę Egiptu?
Pracę należy napisać na kartce A4.
Materiały z języka polskiego do samodzielnego opracowania w domu dla uczniów klasy I BSIS SP.
- Proszę w zeszycie przedmiotowym wyjaśnić następujące pojęcia: motyw, danse macabre, archaizm, teocentryzm, uniwersalizm.
- Wykonać pisemnie w zeszycie przedmiotowym ćwiczenia podsumowujące dział: 3,4,5,7,8,9 ze strony 98. Po odbyciu kwarantanny zapowiadam sprawdzian z działu Człowiek wobec tajemnicy cierpienia i śmierci (07 kwietnia).
- Przygotować się do poprawy sprawdzianu z nieodmiennych części mowy.
Wiadomości w podręczniku na stronie 200 – 204 i zeszycie przedmiotowym.
Poprawa sprawdzianu – 31 marca. - Proszę czytać lekturę Romeo i Julia W. Szekspira.
Materiały z języka polskiego do samodzielnego opracowania w domu dla uczniów klasy III BSIS.
- Pisemnie ustosunkuj się do stwierdzenia: Człowiek jest ludzki w ludzkich warunkach.
- Zredaguj zaproszenie na wieczór z poezją Tadeusza Różewicza w Twojej szkole.
- W celu utrwalenia wiadomości:
- wymień tytuły utworów o tematyce wojennej i podaj ich autorów (minimum 5),
- podaj tytuły i nazwiska reżyserów 5 filmów o tematyce wojennej,
- wyjaśnij pojęcia – totalitaryzm, kosmopolita, patriota, literatura faktu,
Wszystkie polecenia wykonaj w zeszycie przedmiotowym. Sprawdzę 30 marca.
Klasa I LO SP
Zadania do wykonania w zeszycie:
Charakterystyka bohaterów utworu „Dzieje Tristana i Izoldy”. (Tristan, Izolda, król Marek)
Wyjaśnienie pojęć: romans rycerski, miłość dworska
Przeczytanie fragmentów „Napój miłosny”, „Las moreński” (Podręcznik str. 257-259) oraz wykonanie zadań (1-5 str. 260)
Klasa I LO G
Zadania do wykonania w zeszycie:
Charakterystyka bohaterów utworu „Dzieje Tristana i Izoldy”. (Tristan, Izolda, król Marek)
Wyjaśnienie pojęć: romans rycerski, miłość dworska
Opisać obyczajowość średniowieczną na podstawie „Dziejów Tristana i Izoldy”
Klasa II LO
Zadania do wykonania:
Uzupełnić kartę pracy na temat szlachty polskiej (załącznik 1)zalacznik_1_szlachta_–_bohater_zbiorowy_pana_tadeusza_karta.docx.
Na podstawie fragmentu lektury: A. Mickiewicz „Pan Tadeusz” (załącznik 2)zalacznik_2_pan_tadeusz.docx proszę napisać pracę na ocenę.
Klasa III LO
- proszę napisać pracę na ocenę na podany temat (załącznik 3)zalacznik_3_wypracowanie.docx
- utrwalenie bieżącego materiału z lektury „Zdążyć przed Panem Bogiem” Hanny Krall
- utrwalenie materiału z funkcji językowych
Pomocne materiały znajdują się na stronach:
https://epodreczniki.pl/a/sami-przeciw-wszystkim/D1GWCpuAQ
https://epodreczniki.pl/a/po-co-mowimy-i-piszemy-o-funkcjach-wypowiedzi-i-jezyka/DhzEz0Va0
Klasa I LO SP
Drodzy uczniowie! Mam dla Was kolejne zadania do wykonania w zeszycie:
1. Opisać obyczajowość średniowieczną na podstawie „Dziejów Tristana i Izoldy”. W tym punkcie powinny zostać opisane następujące obyczaje:
- orszak królewski (hierarchia społeczna)
- pocałunek łaski
- sąd boży nad rozgrzanym żelazem
- stos
- uczty przy muzyce
- nauka rycerskiego rzemiosła od 7 roku życia
- myśliwskie polowania
- gra w szachy
- pojedynki rycerskie
Przykład: nauka rycerskiego rzemiosła od 7 roku życia – Rohałt powierzył Tristana Gorwenalowi, który nauczył go władać bronią oraz wpoił mu rycerskie zasady honoru, uczciwości i wierności.
2. Opisać elementy fantastyczne w „Dziejach Tristana i Izoldy”. W tym punkcie powinny zostać opisane następujące elementy baśniowe:
- zamek Tyntagiel
- magiczny napój
- olbrzymy
- czary (karzeł Frocyn)
- magiczne zioła
- skok w przepaść Tristana
- zaczarowany dzwoneczek pieska Milusia
- smok
- burza na morzu
- próba żywego ognia (sąd boży)
- głóg
Przykład: burza na morzu - Burza pojawia się, gdy kupcy porywają Tristana, a ustaje po wysadzeniu go ze statku.
Wszystkie notatki zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
Klasa I LO G
Drodzy uczniowie! Mam dla Was kolejne zadania do wykonania w zeszycie:
1. Opisać elementy fantastyczne w „Dziejach Tristana i Izoldy”. W tym punkcie powinny zostać opisane następujące elementy baśniowe:
- zamek Tyntagiel
- magiczny napój
- olbrzymy
- czary (karzeł Frocyn)
- magiczne zioła
- skok w przepaść Tristana
- zaczarowany dzwoneczek pieska Milusia
- smok
- burza na morzu
- próba żywego ognia (sąd boży)
- głóg
Przykład: burza na morzu - Burza pojawia się, gdy kupcy porywają Tristana, a ustaje po wysadzeniu go ze statku.
2. Proszę przeczytać fragmenty „Dziecięctwo Tristana”, „Napój miłosny” (Podręcznik, str. 160-161) oraz wykonać zadanie 1 i 2 str. 161.
3. Przypominam o wykonaniu czytania ze zrozumieniem „Łagodni ludzie i zwierzęta” (Podręcznik str. 185-188). Osoby, które nie oddały prac proszę przesłać do dnia 24.03.2020r. na adres: aga.grzejszczak@interia.pl
Klasa II LO
Drodzy uczniowie! Mam dla Was kolejne zadania do wykonania:
1. Jakie funkcje pełnią opisy przyrody w „Panu Tadeuszu” A. Mickiewicza?
Funkcje opisów przyrody w „Panu Tadeuszu”:
- wspomnienia dotyczące kraju dzieciństwa
- samodzielny bohater
- tło kolejnych wydarzeń
- obrazowanie emocji bohaterów
- ukazanie piękna przyrody za pomocą środków stylistycznych
- arkadia (wyidealizowana kraina)
Proszę przepisać funkcje opisów przyrody do zeszytów.
2. Proszę zapoznać się z podanymi fragmentami „Pana Tadeusza”:
- Wschód słońca (Ks. II, 27-38)
- Zachód słońca (Ks. I, 186-198)
- Niebo-chmury (Ks. III, 544-653)
- Puszcza (Ks. IV, 479-565)
- Burza (Ks. X, 1-89)
- Dwa stawy (Ks. VIII, 30- 50)
3. Zinterpretuj do zeszytu jeden wybrany opis przyrody z „Pana Tadeusza” (może być inny niż podałam).
4. Wybierz jeden z podanych opisów przyrody i wypisz z niego środki stylistyczne.
Wypracowanie z lektury: „Pan Tadeusz” A. Mickiewicza, proszę przesłać do dnia 24.03.2020r. na adres: aga.grzejszczak@interia.pl
Karta pracy oraz notatki zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
Proszę czytać kolejną lekturę: Juliusz Słowacki „Kordian”.
Pomocne materiały znajdują się na stronach:
https://lektury.gov.pl/lektura/pan-tadeusz-czyli-ostatni-zajazd-na-litwie
https://epodreczniki.pl/a/w-galerii-pejzazy-i-portretow-literackich-soplicowa/DAkAhCCml
https://epodreczniki.pl/a/stylistyczne-nacechowanie-tekstu/DJFJvM5by
Klasa III LO
Drodzy uczniowie! Mam dla Was kolejne zadania do wykonania:
1. Proszę wykonać ćwiczenia na podstawie fragmentów lektury „Zdążyć przed Panem Bogiem” Hanny Krall (plik pdf).jak_co_dzien_w_piekle.pdf
Ćwiczenia pomogą Wam w doskonaleniu umiejętności czytania ze zrozumieniem.
2. Przypominam o wykonaniu wypowiedzi ustnej na temat: W jaki sposób artyści ukazują w swoich dziełach emocje? Odpowiedz, odwołując się do podanego tekstu kultury i wybranego przez siebie utworu literackiego. (Podręcznik 2.2. str. 182-184).
- maturzyści analizujcie arkusze maturalne z języka polskiego
https://cke.gov.pl/egzamin-maturalny/egzamin-w-nowej-formule/arkusze/
Pomocne materiały znajdują się na stronach: