KL. I T SP

Zadania do wykonania w zeszycie: Interpretacja tekstu – str.301-305 (podręcznik- zestaw 1 i 2).

KL. I T G

Zadania do wykonania w zeszycie: Czytanie ze zrozumieniem – str.185-188

(podręcznik).

KL. II BSIS

Na podstawie ostatnio omawianej lektury: B. Prus „Z legend dawnego Egiptu”

oceń postaci (Horus, Ramzes) – który z nich bardziej nadawał się na władcę Egiptu?

Pracę należy napisać na kartce A4.

Materiały z języka polskiego do samodzielnego opracowania w domu dla uczniów klasy I BSIS SP.

  1. Proszę w zeszycie przedmiotowym wyjaśnić następujące pojęcia: motyw, danse macabre, archaizm, teocentryzm, uniwersalizm.
  2. Wykonać pisemnie w zeszycie przedmiotowym ćwiczenia podsumowujące dział: 3,4,5,7,8,9 ze strony 98. Po odbyciu kwarantanny zapowiadam sprawdzian z działu Człowiek wobec tajemnicy cierpienia i śmierci (07 kwietnia).
  3. Przygotować się do poprawy sprawdzianu z nieodmiennych części mowy.
    Wiadomości w podręczniku na stronie 200 – 204 i zeszycie przedmiotowym.
    Poprawa sprawdzianu – 31 marca.
  4. Proszę czytać lekturę Romeo i Julia W. Szekspira.

Materiały z języka polskiego do samodzielnego opracowania w domu dla uczniów klasy III BSIS.

  1. Pisemnie ustosunkuj się do stwierdzenia: Człowiek jest ludzki w ludzkich warunkach.
  2. Zredaguj zaproszenie na wieczór z poezją Tadeusza Różewicza w Twojej szkole.
  3. W celu utrwalenia wiadomości:

- wymień tytuły utworów o tematyce wojennej i podaj ich autorów (minimum 5),

- podaj tytuły i nazwiska reżyserów 5 filmów o tematyce wojennej,

- wyjaśnij pojęcia – totalitaryzm, kosmopolita, patriota, literatura faktu,

Wszystkie polecenia wykonaj w zeszycie przedmiotowym. Sprawdzę 30 marca.

 

Klasa I LO SP

Zadania do wykonania w zeszycie:

Charakterystyka bohaterów utworu „Dzieje Tristana i Izoldy”. (Tristan, Izolda, król Marek) 

Wyjaśnienie pojęć: romans rycerski, miłość dworska

Przeczytanie fragmentów „Napój miłosny”, „Las moreński” (Podręcznik str. 257-259) oraz wykonanie zadań (1-5 str. 260) 

 

Klasa I LO G

Zadania do wykonania w zeszycie:

Charakterystyka bohaterów utworu „Dzieje Tristana i Izoldy”. (Tristan, Izolda, król Marek)

Wyjaśnienie pojęć: romans rycerski, miłość dworska

Opisać obyczajowość średniowieczną na podstawie „Dziejów Tristana i Izoldy”

 

Klasa II LO

Zadania do wykonania:

Uzupełnić kartę pracy na temat szlachty polskiej (załącznik 1)zalacznik_1_szlachta_–_bohater_zbiorowy_pana_tadeusza_karta.docx.

Na podstawie fragmentu lektury: A. Mickiewicz „Pan Tadeusz” (załącznik 2)zalacznik_2_pan_tadeusz.docx proszę napisać pracę na ocenę.

 

Klasa III LO

- proszę napisać pracę na ocenę na podany temat (załącznik 3)zalacznik_3_wypracowanie.docx

- utrwalenie bieżącego materiału z lektury „Zdążyć przed Panem Bogiem” Hanny Krall

- utrwalenie materiału z funkcji językowych

Pomocne materiały znajdują się na stronach:

 

https://epodreczniki.pl/a/sami-przeciw-wszystkim/D1GWCpuAQ

https://epodreczniki.pl/a/po-co-mowimy-i-piszemy-o-funkcjach-wypowiedzi-i-jezyka/DhzEz0Va0

https://epodreczniki.pl/a/tworzenie-wypowiedzi-argumentacyjnych-zgodnie-z-zasadami-logiki-i-retoryki/D14Uzaolh


Klasa I LO SP

Drodzy uczniowie! Mam dla Was kolejne zadania do wykonania w zeszycie:

1. Opisać obyczajowość średniowieczną na podstawie „Dziejów Tristana i Izoldy”. W tym punkcie powinny zostać opisane następujące obyczaje:

  • orszak królewski (hierarchia społeczna)
  • pocałunek łaski
  • sąd boży nad rozgrzanym żelazem
  • stos
  • uczty przy muzyce
  • nauka rycerskiego rzemiosła od 7 roku życia
  • myśliwskie polowania
  • gra w szachy
  • pojedynki rycerskie

 Przykład: nauka rycerskiego rzemiosła od 7 roku życia – Rohałt powierzył Tristana Gorwenalowi, który nauczył go władać bronią oraz wpoił mu rycerskie zasady honoru, uczciwości i wierności.

2. Opisać elementy fantastyczne w „Dziejach Tristana i Izoldy”. W tym punkcie powinny zostać opisane następujące elementy baśniowe:

  • zamek Tyntagiel
  • magiczny napój
  • olbrzymy
  • czary (karzeł Frocyn)
  • magiczne zioła
  • skok w przepaść Tristana
  • zaczarowany dzwoneczek pieska Milusia
  • smok
  • burza na morzu
  • próba żywego ognia (sąd boży)
  • głóg

Przykład: burza na morzu - Burza pojawia się, gdy kupcy porywają Tristana, a ustaje po wysadzeniu go ze statku.

Wszystkie notatki zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

 

Klasa I LO G

Drodzy uczniowie! Mam dla Was kolejne zadania do wykonania w zeszycie: 

1. Opisać elementy fantastyczne w „Dziejach Tristana i Izoldy”. W tym punkcie powinny zostać opisane następujące elementy baśniowe:

  • zamek Tyntagiel
  • magiczny napój
  • olbrzymy
  • czary (karzeł Frocyn)
  • magiczne zioła
  •  skok w przepaść Tristana
  •  zaczarowany dzwoneczek pieska Milusia
  • smok
  •  burza na morzu
  •  próba żywego ognia (sąd boży)
  • głóg

 Przykład: burza na morzu - Burza pojawia się, gdy kupcy porywają Tristana, a ustaje po wysadzeniu go ze statku.

 2. Proszę przeczytać fragmenty „Dziecięctwo Tristana”, „Napój miłosny” (Podręcznik, str. 160-161) oraz wykonać zadanie 1 i 2 str. 161.

3. Przypominam o wykonaniu czytania ze zrozumieniem „Łagodni ludzie i zwierzęta” (Podręcznik str. 185-188). Osoby, które nie oddały prac proszę przesłać do dnia 24.03.2020r. na adres: aga.grzejszczak@interia.pl

 

Klasa II LO

Drodzy uczniowie! Mam dla Was kolejne zadania do wykonania: 

 1. Jakie funkcje pełnią opisy przyrody w „Panu Tadeuszu” A. Mickiewicza?

 Funkcje opisów przyrody w „Panu Tadeuszu”:

  •  wspomnienia dotyczące kraju dzieciństwa
  •  samodzielny bohater
  • tło kolejnych wydarzeń
  •  obrazowanie emocji bohaterów
  •  ukazanie piękna przyrody za pomocą środków stylistycznych
  •  arkadia (wyidealizowana kraina)

 Proszę przepisać funkcje opisów przyrody do zeszytów.  

 2. Proszę zapoznać się z podanymi fragmentami „Pana Tadeusza”:

  •  Wschód słońca (Ks. II, 27-38)
  •  Zachód słońca (Ks. I, 186-198)
  •  Niebo-chmury (Ks. III, 544-653)
  •  Puszcza (Ks. IV, 479-565)
  •  Burza (Ks. X, 1-89)
  •  Dwa stawy (Ks. VIII, 30- 50)

3. Zinterpretuj do zeszytu jeden wybrany opis przyrody z „Pana Tadeusza” (może być inny niż podałam).

4. Wybierz jeden z podanych opisów przyrody i wypisz z niego środki stylistyczne.

Wypracowanie z lektury: „Pan Tadeusz” A. Mickiewicza, proszę przesłać do dnia 24.03.2020r. na adres: aga.grzejszczak@interia.pl

Karta pracy oraz notatki zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

Proszę czytać kolejną lekturę: Juliusz Słowacki „Kordian”.

Pomocne materiały znajdują się na stronach:

https://lektury.gov.pl/lektura/pan-tadeusz-czyli-ostatni-zajazd-na-litwie

https://epodreczniki.pl/a/w-galerii-pejzazy-i-portretow-literackich-soplicowa/DAkAhCCml

https://epodreczniki.pl/a/stylistyczne-nacechowanie-tekstu/DJFJvM5by

 

Klasa III LO

Drodzy uczniowie! Mam dla Was kolejne zadania do wykonania:  

1. Proszę wykonać ćwiczenia na podstawie fragmentów lektury „Zdążyć przed Panem Bogiem” Hanny Krall (plik pdf).jak_co_dzien_w_piekle.pdf

Ćwiczenia pomogą Wam w doskonaleniu umiejętności  czytania ze zrozumieniem.

2. Przypominam o wykonaniu wypowiedzi ustnej na temat: W jaki sposób artyści ukazują w swoich dziełach emocje? Odpowiedz, odwołując się do podanego tekstu kultury i wybranego przez siebie utworu literackiego. (Podręcznik 2.2. str. 182-184).

  • maturzyści analizujcie arkusze maturalne z języka polskiego

 https://cke.gov.pl/egzamin-maturalny/egzamin-w-nowej-formule/arkusze/

 Pomocne materiały znajdują się na stronach:

https://epodreczniki.pl/a/sami-przeciw-wszystkim/D1GWCpuAQ

https://epodreczniki.pl/a/kult-czystej-formy/DEiWCP2zo